Gabrielle Union lanserar en innehållsserie med LinkedIn som kommer att fokusera på att lyfta svarta och andra underrepresenterade entreprenörer genom att utforska ämnen som jämställdhet och mental hälsa på arbetsplatsen.

Den tre månader långa serien, som kallas Getting Real With Gabrielle Union,  kommer att innehålla videor och inlägg på Unions LinkedIn-profil , med det första introduktionsinlägget släppt på tisdagen och den första videon kommer i början av mars. Serien är en del av LinkedIns pågående #IAmProfessional-kampanj, som syftar till att omvärdera vad ordet “professionell” betyder i ett modernt sammanhang.

 

 

Unionen talar med och säger att hon engagerade sig i projektet i början av året och kände att uppdraget överensstämde med hennes egna företag, som är fokuserade på att “expandera och förstärka” de svarta och bruna samhällena. “Jag hoppas att fördelen är att en framgångsrik karriär inte är uppbyggd kring hur ditt hår är stylat, eller om du har en accent, eller om det finns tatueringar, eller om du behöver olika arbetstider för att sätta din familj först”, säger Union. “Det finns inte ett sätt att vara “professionell.”

Med LinkedIn säger Union att det finns en möjlighet att bättre nå chefer och andra personer i maktpositioner. “Vi är alla här i samma utrymme på LinkedIn. Femtiosju miljoner företag är representerade på LinkedIn, och det finns över 8 miljoner chefer på C-nivå bara på plattformen, säger Union. “De där grindvakterna, de som är ansvariga för att anställa och avskeda, de är här också, så de kommer att få det här meddelandet högt och tydligt.”

Innehållsserien kommer också när LinkedIn har börjat fokusera mer på kreatörer på plattformen. I september förra året lanserade LinkedIn en fond på 25 miljoner dollar  för att stödja 100 USA-baserade kreatörer med anslag på 15 000 dollar, nätverksstöd och annan coachning.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here